środa, 15 sierpnia 2018

Podsumowanie miesiąca - Lipca 2018

Z końcem Lipca przyszła pora na kolejne podsumowanie miesiąca! Co prawda mamy już sierpień i wpis ten mógł pojawić się jakiś czas temu, ale wcześniej niestety nie miałam czasu by się za to zabrać.
W lipcu byłam w odwiedzinach u Ranalcusa gdzie czekało na mnie spora ilość gadżetów oraz paczka niespodzianka od Sary Glanc z strony "Kosz z Książkami".
Podczas pobytu u Rana mieliśmy okazję wspólnie złożyć parę modeli, o czym wspomnieliśmy już w naszym "Dwutygodniku fana".
By nie przedłużać zapraszam was do poniższego wpisu.

At the end of July, it have came the summary of the month! It is true that we already have August and this entry may have appeared some time ago, but unfortunately I did not have time to do it.
In July I visited Ranalcus where a lot of gifts awaited me as well as a surprise package from Sara Glanc owner of "Kosz z Książkami" page.
During our stay at Ran's place, we had the opportunity to put together a few model kits, which we already mentioned in our "Dwutygodnik fana".
To not prolong I invite you to the following entry.




W poprzednim miesiącu moja kolekcja powiększyła się o  6 książek , 6 mang , 2 figurki, modele oraz o kilka przeróżnych gadżetów.

In the previous month, my collection has grown by 6 books, 6 mangos, 2 figurines, models and a few different gadgets.




PRASÓWKA / PRESS :










* "Alive" - za udział w pewnym eksperymencie dwóch skazańców, otrzymało od życia drugą szansę by żyć. Jak potoczy się ich wyrok oraz jaką cenę przyjdzie im zapłacić za otrzymaną "wolność" o tym przekonacie się sięgając po lekturze "Alive". ( Kosz z Książkami )

"Alive" - for participating in experiment, two condemned received a second chance to live. How their's life will go and what price they will pay for  "freedom", you will find out by reading Alive. ( Kosz z Ksiązkami )


* "Codziennie fit" - To książka, która zdecydowanie warto mieć! Ja sama kupiłam ją po tym jak jakiś czas temu wkręciłam się w czytanie bloga Marty Hennig. W środku tej książki można znaleźć wiele ciekawostek na temat żywienia, ćwiczeń, dobrego samopoczucia. mi osobiście spodobał się rozdział zdrowymi przepisami. :)

"Codziennie fit" - This is a book that is definitely worth to have! I bought it myself after  I got into reading the blog of Marta Hennig. Inside of this book you can find many interesting facts about nutrition, exercise and well-being. I personally liked the section with healthy recipes. :)


* "Czerwona nić przeznaczenia. Legenda o ośmiu Psach Satomi" -  manga ta to dość ciekawa reklama gry Otome (symulator randkowy/wirtualna nowelka dla dziewcząt), która została zainspirowana dziełem Bakina Takizawy. Opowiada historię grupy 8 utalentowanych psich wojowników oraz ich pani... Manga bardzo przyjemna w odbiorze, mnie osobiście zachęciła do tego by zajrzeć kiedyś do gry.

* "Futari no Akai Enishi Satomi Hakkenden - Yatsutama no Ki" - this manga is a quite interesting advertisement for Otome game (dating simulator/virtual novel for girls), which was inspired by the work of Bakin Takizawa. He tells the story of a group of 8 talented dog warriors and their mistress ... Manga very pleasant in reception and personally encouraged me to look into the game.


* "Duchowe bliźnięta" - to manga zdecydowanie warta uwagi. Fabuła zaczyna się z rozmachem tylko, po to by zmienić później trochę tempo na nieco spokojniejsze i niewinne, by bliżej finału przejść w poruszająca opowieść pełną smutku, brudu i goryczy. "Duchowe bliźnięta" to opowieść skierowana zdecydowanie do dorosłego czytelnika, pokazuje nam, że to nie żadne potwory czy inne zmory, a własnie zwykli ludzie przerażają najbardziej..>

"Tamashii no Futago" - a manga definitely worth attention. The plot starts with a flourishly only to change the pace for a little bit calmer and innocuous, thencloser to the final change in a moving story full of sadness, dirt and bitterness. "The Twin Souls" is a story directed definitely to an adult reader, shows us that it is not any monsters or other nightmares, and just ordinary people scare us the most ...


* "Kroniki Drugiego Kręgu" nr. 1 - Już od dłuższego czasu miałam ten tytuł na swojej "liście czytelniczej" i gdy tylko zobaczyłam tą książkę w paczce niespodziance od Sary to naprawdę bardzo się ucieszyłam. Szczególnie, że wcześniej słyszałam wiele pozytywnych opini o tej serii. Niestety nie udało mi się jej jeszcze przeczytać tej książki dlatego opis zaktualizuję po jej lekturze ( Kosz z Książkami ).

"Kroniki Drugiego Kręgu" nr. 1 - For a long time I have had this title on my "reading list" and when I saw this book in a surprise package from Sara, I was really happy. Especially that I have heard many positive opinions about this series before. Unfortunately, I have not been able to read it yet, so I will update the description after reading it ( Kosz z Książkami ).


* "Nad Brzegiem Rzeki" - to do bólu oklepana historia jakich wiele, piękna niewiasta na wskutek pewnego "dziwnego" wydarzenia trafia do przeszłości gdzie poznaje mnóstwo przystojnych samurajów.

"Koishite Tenpou Suikoden" - it is a painfully overused story about a beautiful woman during"strange" event goes to the past where she meets a lot of handsome samurai.


* "The Manga Guide Biologia Molekularna" "The manga Guide Mikroprocesory" - The manga Guide to świetna seria pomocy naukowych poprowadzonych w formie komiksu. Cała zawartość została przedstawiona w prosty i zrozumiały sposób. W tomikach można spotkać wiele interesujących zagadnień oraz ciekawostek. Jedynym minusem wydania moim zdaniem jest cena 69,99 zł za tom, to trochę dużo zważywszy na to że w Polsce niestety poziom czytelnictwa z roku na rok spada... Cena tym bardziej nie przekonuje do zakupy, gdy przeciętny czytelnik może w jej cenie kupić kilka ciekawych książek/ mang. ( Kosz z Książkami )

"The Manga Guide Molecular Biology" "The manga Guide Microprocessors" - The manga Guide is a great series of scientific help in the form of a comic book. All content has been presented in a simple and understandable way. In volumes you can find many interesting issues and curiosities. The only downside of the issue in my opinion is the price of 69.99 PLN for a single volume, a bit much considering that in Poland, unfortunately, the level of readership is falling from year to year ... The price is not more convincing for shopping when the average reader can buy at its price a few interesting books / manga. ( Kosz z Książkami )


* "Trucicielka Królowej"  "Córka Złodzieja" -  Niestety nie miałam jeszcze okazji by zajrzeć do tych książek ale ich opis mnie bardzo zaintrygował, nie mogę się doczekać tego gdy będę miała wolny wieczór i usiądę sobie z kubkiem chłodnej herbaty do ich lektury. ( Kosz z Książkami )

"The Queen's Poisoner" "Thief's Daughter" - Unfortunately, I did not have the opportunity to look into these books but I was intrigued by their description, I can not wait for it when I have a free evening and sit with a cup of tea to read them. ( Kosz z Książkami )


* "Twoje imię"  nr.1  -  to mangowa adaptacja filmu "Kimi no wa wa"  Podobnie jak nowelka stanowi tylko dodatek do animowanej wersji ( Kosz z Książkami )

"Your name" nr.1 - is a manga adaptation of the movie "Kimi no wa wa" Just like the novel it is only an addition to the animated version  (Kosz z Książkami )


* "Twoje imię" nowelka - to książka, która powstała na podstawie scenariusza Makoto Shinkaia do filmu "Kimi no na wa" ( Twoje imię.) Jest to swego rodzaju ewenementem - rzadko zdarza się, by literacka wersja kinowej produkcji trafia do sprzedaży jeszcze przed premierą filmu.
Mimo to tytuł ten nadal jest tylko dodatkiem, który tak naprawdę nic nie wnosi do znanej nam z filmu fabuły.
Historia skupia się na dziewczynie o imieniu Mitsuha, która marzy o tym by któregoś dnia zamieszkać w Tokyo oraz na Takim, który to zaś z kolei chce się wyrwać z miasta, Na wskutek pewnego wydarzenia losy tej dwójki się połączą by dowiedzieć się co z tego wyniknie gorąco zapraszam was do lektury nowelki lub do zobaczenia filmu
( Kosz z Książkami )

"Your name" novel - this is a book based on the script by Makoto Shinkaia for the movie "Kimi no na wa" (Your name.) It is a kind of sensation - it is rare that the literary version of cinema production goes on sale even before the premiere of the film.
Nevertheless, this title is still just an addition, which does not really add anything to the story we know from the film.
The story focuses on a girl named Mitsuha, who dreams about living in Tokyo one day and Taki, who in turn wants to break out of the city, As a result of an event the fate of these two will connect to find out what will happen I warmly invite you to read the novel or see the movie


Moja kolekcja powiększyła się również o dwa artbooki jeden z serii "Chobits" pod tytułem "Your eyes only" oraz o ciekawy guidebook z "Oblubienicy Czarnoksiężnika". Zawiera sporo przepięknych ilustracji. Mam nadzieję, że autor mangi zdecyduje się kiedyś na wydanie oficjalnego artbooka,

My collection also increased by two artbooks, one from the series "Chobits" titled "Your eyes only" and an interesting guidebook from "The Ancient Magus' Bride". It contains a lot of beautiful illustrations. I am hoping that the author of the manga will someday make a formal artbook,

FIGURKI / FIGURINES :


W lipcu otrzymałam w prezencie od Ranalcusa figurkę Bulmy, zwana przeze mnie "Bulmometrem". Mój specyficzny sposób nazewnictwa wziął się od tego, że figurka zmienia swój kolor ubranka pod wpływem temperatury, niestety teraz przez panujące za oknem upały jest bez przerwy czerwona, choć jej wyjściowy strój powinien być czarny. xD

In July I  have received a Bulma figure as a gift from Ranalcus, she is called by me a "Bulmometer". My specific way of naming came from the fact that the figurine changes its color of clothing under the influence of temperature, unfortunately now through the heat that is outside, she is constantly red, although her outfit should be black. xD


Ponadto przyszedl do mnie nendosek Megumin w mundukum szkolnym, ktory był dostępny podczas zeszłorocznego WonFestu. Jest to wersja ekskluzywna, która można było kupić tylko podczas trwania imprezy lub po przez sklep Good Smile Company.

In addition, Megumin nendoroid came to me in her school uniform, which was available during last year's WonFest. This is an exclusive version that you could buy only during the event or through the Good Smile Company store.

BRELOKI / RUBBER KEYCHAINS :






Tym razem moja kolekcja strapków powiększyła się o ten uroczy brelok z boginią Eris z "Konosuby" oraz o strapek Yuzuki z serii "WXIOSS". Tutaj muszę powiedzieć, że byłam mile zaskoczona. Gdyż po odpakowaniu Yuzuki okazało się, że w środku tekturki do której została ona doczepiona znajdował się limitowany booster z kartą kolekcjonerską. Niby taka mała rzecz a cieszy. :)

This time my collection of straps has grown with this keychain of the goddess Eris from "Konosuba" and the strap with Yuzuki from the "WXIOSS" series. I must say that I was pleasantly surprised. Because after unpacking Yuzuki it turned out that in the middle of the cardboard which it was attached there was a limited card booster pack with a collector card inside. It's kind of a small nice surprise :)

INNE / OTHER :




W lipcu w mojej kolekcji pojawiło się kilka ciekawych gadżetów takich jak Shikishi (ozdobne karty an autografy) z serii "WIXOSS", "Macross Delta", karty kolekcjonerskie z Gundamami Vidarami oraz poduszeczkę z Hanayo (WIXOSS).

In July, a few interesting gadgets appeared in my collection, such as Shikishi (decorative autograph cards) from the series "WIXOSS", "Macross Delta", Gundam Vidar collector cards and a cushion with Hanayo (WIXOSS)

16 komentarzy:

  1. So many goodies again T_T I have to save up this month ._. ଘ(੭ˊᵕˋ)੭*

    Blog de la Licorne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I am sure you can do it! Make for yourself a nice gift ;3

      Usuń
  2. Mój wzrok przyciągnęła kluska Megumin :) Śliczna ^-^ .Bardzo miło wspominam Tkacza Iluzji Ewy Białołęckiej, książki tej autorki powinny Ci się spodobać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kluski, kluski i kluski a co z pampuchami? Albo pączkami? ;3
      Sam się przesiadłem z Fantasy na bardziej klimaty SF albo Political Fiction, powieści Ewy Białołęckiej nie czytałem (chyba, bo trudno wszystko zliczyć) ale pewnie by mi podeszło.

      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Ja mieszam gatunki. Czasem czytam fantasy, czasem SF a w między czasie nawet historyczne. A pochwalę się nie wiem czy widziałeś ale kupiłam domek i narobiłam zdjęć Kyoko :) a i jeszcze nie ma na blogu ale jestem dumna z " podwodnych " zdjęć Arielki.

      Usuń
    3. Domek - znaczy domek "dla lalek" czy domek "miejsce zamieszkania i składowania kolekcji"? Będe czekał na twego blogowego posta (jakie efekt "wody" w photoshopie?).

      Usuń
    4. Dla lalek ;) jak mała dziewczynka :D Efekt wody naturalny z wody ^_^

      Usuń
    5. Zdjęcia z Arielka i Sakurcią są boskie, bardzo podobał mi się ten gif z efektem fal. :)

      Usuń
  3. Artbook Oblubienicy :O Zazdroszczę, uwielbiam kreskę w tej serii :)
    Kiedyś też zwróciłam uwagę na opis Trucicielki Królowej ale po jakimś czasie kompletnie zapomniałam o tej książce. Może w końcu zdecyduję się kupić
    Super breloczki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat manii kolekcjonowania breloczków nie ogarniam, ale oboje z Paulina lubimy serie anime/grę karciana WIXOSS to mamy trochę rzeczy z tego.

      Usuń
    2. Ja też nie kupuje breloczków (wiem że nie miałabym co z nimi zrobić) ale uwielbiam je podziwiać :)

      Usuń
    3. Ja osobiście zbieram breloki tylko z tych serii, które naprawdę lubię i część z nich ląduje później na specjalnych tablicach a część doczepiam sobie pod torby, klucze, telefon...
      Ja również bardzo lubię kreskę w "Oblubienicy Czarnoksiężnika" :)

      Usuń
  4. Na mojej półce ostatnia również pojawiły się Kroniki Drugiego Kręgu i też jeszcze nie przeczytane. Coś mi mówi, że jeszcze trochę poczekają na to. :P
    Też trzymam kciuki za to, by pojawiła się artbook od Kore Yamazaki! <3 Uwielbiam mangę (anim mam jeszcze do nadgonienia XD) i artbook byłby idealnym dopełnieniem <3 Guida może kiedyś kupię (jak się trochę bardziej ogarnę z japońskim XD)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim wypadku pewnie też ta książka trochę "po leżakuje", po to by za jakiś czas sobie o niej przypomnieć i w końcu ją przeczytać xD
      Ja również uwielbiam "Oblubienicę Czarnoksiężnika" i naprawdę bardzo chciałbym zobaczyc kiedyś artbook z tej serii, do teraz zastanawiam się dlaczego GSC nie zrobiło nendoska Chise! Chcę jej małego kluska u siebie w kolekcji! :D

      Usuń
  5. Chciałam tu napisać coś konkretniejszego, ale hahahahaha, Bulmometr XDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma dwa tryby dzialania
      - Czarny kolor - sezon letni
      - Czerwony kolor - Piekło

      Usuń